opdracht 16

14-04-2020

Hallo Liefste leerlingen ๐Ÿ‘‹

Hopelijk hebben jullie een fijne paasvakantie gehad! ๐Ÿ”†๐Ÿ”†


Vandaag maken jullie 3 oefeningen:

--> oefening 1: een liedje leren en aanvullen ๐Ÿ‘€ ๐ŸŽถ + ๐Ÿ–Š

--> oefening 2: een goocheltruc leren en zinnen bij de juiste foto plaatsen.๐Ÿคนโ€โ™€๏ธ๐Ÿƒ+๐Ÿ–‹

--> oefening 3: zelf een goocheltruc noteren en uitleggen in een filmpje ๐Ÿ–‹ +๐Ÿคนโ€โ™€๏ธ๐Ÿƒ๐Ÿฐ+๐Ÿ—ฃ+๐ŸŽฅ


Schijf alle antwoorden van oefening 1, 2 en 3 op een blad papier. ๐Ÿ“  

Oefening 1: 

Oefening 2: 

Oefening 3:

Klaar met alle oefeningen: Neem een foto van de antwoorden en stuur de foto naar jouw leerkracht. ๐Ÿ“ท --> ๐Ÿ“ฒ

Oefening 1

 ๐Ÿ‘€ ๐ŸŽถ๐Ÿ–Š


Tijd om te zingen! ๐ŸŽค๐ŸŽถ Tijdens de lockdown hebben we al lang moeten wachten. Hoe lang? Zeven dagen lang! Kijk en zing mee met Meneer Gaetano!


Stap 1: Kijk naar het filmpje en zing mee! Probeer met twee te zingen voor extra spektakel! ๐Ÿค˜
Zet de ondertitels aan! Zo doe je dat๐Ÿ‘‡



Stap 2: 

-->Neem een blad papier. ๐Ÿ“„+ ๐Ÿ–Š
--> Schrijf de zinnen ๐Ÿ‘‡ over op het blad. 


Strofe 1:
Wat zullen we ______________,
zeven dagen lang?
Wat zullen we ______________,
Wat een ___________ ! (x2)

Er is ______________ voor iedereen!
Dus drinken we ________________,
_______________ dagen lang!
Ja drinken we __________________,
niet _______________ ! (x2)

Strofe 2:
Dan zullen we _____________,
zeven dagen _________!
Dan zullen we _____________,
voor elkaar! (x2)

Dan is er ______ voor iedereen!
Dus werken we ___________,
zeven ____________ lang.
____ werken we samen,
______ alleen! (x2)

Strofe 3:
Dan moeten we _____________,
____________ weet hoelang!
Dan moeten we _____________,
voor ons _____________! (x2)

Voor het __________ van _____________!
Dus vechten we samen,
_________________________!
Ja vechten we samen,
____________________ ! (x2)

La la la la etc.



Welke woorden staan niet op het papier?
--> Vul de ontbrekende woorden van de tekst aan.

TIP: Gebruik het filmpje om aan te vullen!


Veel plezier!

P.S.: Probeer later het lied eens te zingen met jouw hele klas!


Oefening 2 

๐Ÿ‘€๐Ÿƒ+๐Ÿ–‹


Kan jij goochelen? ๐Ÿคนโ€โ™€๏ธ๐Ÿคนโ€โ™‚๏ธ๐Ÿƒโ™ ๏ธโ™ฃ๏ธโ™ฅ๏ธโ™ฆ๏ธ๐Ÿ’ถ๐Ÿฐ Mevrouw Nele kan iets heel straf. ๐Ÿ˜ฎ

Stap 1: ๐Ÿ‘€ Kijk naar het filmpje. ๐ŸŽฅ

Is het jullie ook gelukt? Nee? ๐Ÿคทโ€โ™‚๏ธ๐Ÿคทโ€โ™€๏ธ

Stap 2: ๐Ÿ‘€ Bekijk het tweede filmpje. ๐ŸŽฅ Mevrouw Nele legt uit hoe je een potlood kan laten zweven.

Stap 3: Bij welke foto horen deze zinnen? 

Schrijf de juiste letter van elke zin bij het juiste cijfer van elke foto. Schrijf de antwoorden op een blad papier. ๐Ÿ“

A. LEG je rechterhand in je linkerhand en DUW met je duim de pen helemaal weg.

B. Het potlood zweeft.

C. STEEK het potlood in je hand en OPEN je hand.

D. DOE een horloge aan.

E. SLUIT je hand en NEEM het potlood uit je hand.

F. STEEk de pen tussen de achterkant van het horloge.

G. DUW de pen met je ringvinger naar achter.

Oefening 3 

๐Ÿ–‹ +๐Ÿƒ๐Ÿฐ+๐Ÿ—ฃ+๐ŸŽฅ


Jij kent vast en zeker ook wel een straffe goocheltruc! 

Stap 1: ๐Ÿ”๐Ÿ” Zoek een leuke goocheltruc.  ๐Ÿƒโ™ ๏ธโ™ฃ๏ธโ™ฅ๏ธโ™ฆ๏ธ๐Ÿ’ถ๐Ÿฐ

Als je geen goocheltruc kent, kan je eens kijken op https://goochelaar.nl/leuketrucs/


Stap 2: Leg uit hoe de goocheltruc in elkaar zit. Schrijf het op een blad. ๐Ÿ“

Neem een foto en stuur de uitleg naar jouw leerkracht. ๐Ÿ“ท

!!!! Gebruik de ik-vorm (imperatief) zoals in oefening 2.   

โžก voorbeeld: SLUIT je hand. SCHUD de kaarten


Stap 3
: ๐Ÿ—ฃ Oefen de uitleg van de goocheltruc.


Stap 4: ๐ŸŽฅ Maak een filmpje van jouw goocheltruc. Leg ook uit hoe de goocheltruc in elkaar zit. Stuur jouw filmpje door naar de whatsappgroep van jouw klas! ๐Ÿ“ฒ

ยฉ Samen voor OKAN.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin